21 Şubat 2011 Pazartesi

Siyah-Beyaz mı ? Renkli mi ?

Başlıktan da anlaşılacağı üzere fotoğrafta siyah beyaz veya renkli tercihi konusunda hala kararsızım diyebilirim. Genel olarak siyah-beyaz fotoğraf herkes tarafından beğenilir. Nedenini ise kısaca anlatmamız gerekir ise ; 1 – siyah-beyaz fotoğrafta renkler siyah ve tonları olduğu için genel resimde renk uyumu kusursuz görünür 2 – fotoğraftaki hataları kapatır şeklinde özetleyebiliriz.İşte bu iki sebep siyah-beyaz fotoğrafı bana daha basit gösterir.Birde renkli çekip onu siyah-beyaz a çevirmek gibi hareketler ise gerçek anlamda fotoğraftan uzaklaşmak demektir.
Renkli fotoğrafa gelince işler zorlaşır. Daha önceki yazımda bahsetmiştim ki ben insan gözünün gördüğü şeyleri dondurmayı daha çok tercih ederim. Bu yüzdendir ki renkli fotoğraflar çok daha gerçek çok daha çıplak geliyor bana. Işığı kullanmak ve renklere etkisini göstermek , o an için daha çok beklemek daha çok gezmek , daha çok hava durumunu takip etmek , daha çok makine ayarları ile oynamak güzel bir renkli fotoğrafın gerektirdikleridir. Özetle bana göre daha çok emektir , daha ayrıcalıklı bir gözdür ve gerçektir.

Elbette siyah-beyaz fotoğraflarda çekiyorum ama makine ayarlarımı siyah-beyaz a aldıktan sonra çekiyorum. Çünkü deklanşöre basarken çıkacak resmin siyah-beyaz olacağını bilerek çekmek ile renklisini beğenmeyerek siyah-beyaza çevirmek arasında büyük bir fark vardır.Bilerek çekmek gerçekten farklı ve dokunaklı kareleri ortaya çıkartabilir.Kısacası işin özünde yine duygu ön plana çıkıyor sevgili okur..Söylemekten yorulmayacağım çünkü benim fotoğrafa karşı tüm sevgimin kaynağını işte bu duygu ve insanın kendine özgü dünyaya bakış açısı oluşturur.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder